Ticker

6/recent/ticker-posts

Ad Code

Responsive Advertisement

Ubuntu *.iso dosyasını USB ye yazdırmak

Daha önce Ubuntu üzerinde bulunan "Startup Disk Creator" uygulaması ile Ubuntu nun kurulum iso' larını  usb belleğe yazdırmıştım ve sorunsuz çalışıyordu.

Aynı şekilde imajı alınmış bir cd ninde imajını (iso) kalıbını yazdırırım düşüncesiyle "Startup Disk Creator" uygulamasını açtığımda uygulamanın kalıbı yazmadığını gördüm. <askubuntu> üzerinde biraz araştırınca iso kalıbına sağ tık ile yazılabildiğini gördüm ve denediğimde yine sonuç başarısızdı.

Tabiiki bunu yapmanın bir yolu var idi elbette. Çokmu laf ebeliği yaptım. kusura bakmayın. İşte işimi gören komut:
sudo dd if=minipe.iso of=/dev/sdb1

burada "minipe.iso" benim kalıb dosyamın adı. Ben kalıbın olduğu dizinde olduğum için klasör adını yazmadım. "/dev/sdb1" ise usb belleğimin bağlama adresi. Adres dedim ama ubuntu' nun verdiği sıralama daha doğrusu olacaktır. Neyse bu şekilde yaptıgımda kalıbı usb belleğe yazdırmış oldum. Burada dikkat edeceğiniz nokta usb adresinin doğru olarak verilmesi. Allah muhafaza hard diskinizin adını yazarsanız kalıb doğrudan oraya yazılır. Aman dikkat!!! (Daha önce başıma geldi ve tüm hdd gitti) :)

Yorum Gönder

0 Yorumlar

Ad Code

Responsive Advertisement