Ticker

6/recent/ticker-posts

Ad Code

Responsive Advertisement

Hp Pavilion dv5 Notebook şarj cihazı tamiri

hp-pavilion-dv5-şarj-aletiHp Pavilion dv5 Notebookumun şarj ledi yanmadığında bir tersli olduğunu anlamıştım esasında. Ama batarya bitinceye kadar kullanmaya devam ettim. Sonunda batarya bitti ve sorunu çözmeye başladım. İlk önce adaptör kablosunun notebooka giren konnektörünü sağa sola oynatarak orada bir kopukluk olup olmadığını kontrol ettim ve kablonun sağlam olduğuna kanaat ettim. Alet çantamdan ölçü aletimi (çok abartılı değil ankarada konya sokaktan alınana 5 Tl. lik basit multimetre) çıkardım ve voltajı ölçmeye başladım. Voltaj gelmiyordu. Sorun Adaptörde olmalıydı.

Mutfaktan büyük bir bıçak alıp adaptörü açtım ve arızayı aramaya başladım. Çokta sürmedi esasında smd dirençler ve transistörler yanmıştı. Üstelik su yollarıda kavrulmuştu. Yenisini almaktan başka çare kalmamıştı.

Sonraki gün Ankara itfaiye meydanına gittim. Ucuz yollu şarj cihazı alabileceğimi zannederek:( Malesef ya çok pahalı yada uydurma şeylerdi.

Eve dönüş yolunda Eryaman Optimum' a girip aramaya başladım. Media Markta vardı ama fiyatı çok pahalıydı. Birde Teknosa' ya bakayım dedim ve 30 Tl ye Teknosa' da Universal adaptör buldum.

Yetkili Hp dv5 için uygun konnektörün olup olmadığını bilmiyordu ama ben elektronikçi olduğum için konnektör olmasa bile eskisinden söker takarım diye düşündüm.

Eve gelip paketi açtığımda konnektörün uymadığını (mm farkıyla) gördüm ve kabloyu kesip eski adaptörün kablosuna bağladım. Resimde görülen bağlantı sorunsuz çalıştı. 2 gündür kullanamadığım notebook um artık çalışıyor.
hp-pavilion-dv5-şarj-cihazı-kablo-bağlantısı.jpg
İnşaallah birdaha tekrarlanmaz.

İyi çalışmalar.

Yorum Gönder

0 Yorumlar

Ad Code

Responsive Advertisement